DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Stratejik Halkla İlişkiler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 561
Güz/Bahar
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencilerin stratejik halkla ilişkiler yönetimi ve uygulama alanları konusunda kapsamlı bilgi ve yeterlik kazanmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkilerin tanımını, tarihçesini ve modellerini açıklar.
  • Halkla ilişkilerin faaliyet alanlarını açıklar.
  • Stratejik halkla ilişkilerin kurum yönetimindeki rolünü kuramsal çerçevede açıklayabilir.
  • Stratejik halkla ilişkilerin uygulama alanlarını sistematik biçimde açıklayabilir.
  • Stratejik halkla ilişkiler uygulama örneklerini analiz edebilir.
Ders Tanımı Ders kapsamında stratejik halkla ilişkiler ve temel uygulama alanları teori ve örnek olaylar ışığında derinlemesine irdelenecektir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Giriş
2 Strateji kavramı, Stratejik Halkla İlişkiler
3 Halkla İlişkiler Teorileri, Organizasyon Türleri ve Halkla İlişkilerin Rolü
4 İtibar Yönetimi Kadıbeşegil, S. (2006). İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat
5 Kurum içi iletişim Okay, A., Okay, A. (2005) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.228-246
6 Sponsorluk Okay, A., Okay, A. (2005) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.436-471
7 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kotler, P., Lee, N. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: MediaCat; Aydede, C. (2007), Yükselen Trend Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul: MediaCat
8 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Odabaşı, Y., Oyman, M. (2007). Pazarlama İletişim Yönetimi, İstanbul:MediaCat, ss. 61-78; Bozkurt, İ. (2007). Bütünleşik Pazarlama İletişim, İstanbul:MediaCat
9 Konu ve risk yönetimi Okay, A., Okay, A. (2005) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.317-324
10 Kriz Yönetimi Okay, A., Okay, A. (2005) Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları, ss.325-348
11 Sosyal Medya Yönetimi Kara, T., Özgen, E. (2012). Sosyal Medya Akademi, İstanbul: Beta Yayınları
12 Ara Sınav
13 Sunum
14 Sunum
15 Sunum
16 Dönemin Değerlendirilmesi
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve sunumlar
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
30
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest